garantie-regeling

 

De dansschoen voor jou verkoopt uitsluitend dansschoenen waarvan de kwaliteit onbetwist is en werkt alleen samen met fabrikanten en leveranciers die voldoen aan onze kwaliteitseisen. Gelukkig is er dan ook bijna nooit iets met onze producten aan de hand.  Mocht dit onverhoopt toch voorkomen, dan hebben wij daarvoor een garantieregeling.

Vooraf is het wellicht goed om het onderscheid in twee soorten schade duidelijk te maken, omdat het van de soort schade afhangt of deze onder de garantieregeling valt.

 

Schade door verkeerd gebruik of normale slijtage van dansschoenen.

Voor deze vorm van schade aan uw dansschoenen bieden wij GEEN garantie. Wanneer u bijvoorbeeld met dansschoenen met suède-zolen buiten in de regen over grint heeft gelopen en de buitenzool van uw dansschoenen hierdoor beschadigd is, valt deze schade niet onder onze garantieregeling.

Uw producten zijn derhalve  uitgesloten van garantie wanneer:

- ze zijn gebruikt voor een ander doel dan waarvoor ze gemaakt zijn

- schade hebben opgelopen van buitenaf (lekkage, etc)

- er natuurlijke slijtplekken verschijnen op het materiaal, zoals het barsten van lakleer na veel gebruik 

- er sprake is van ruw gebruik

 

Schade doordat er bij het maken van de dansschoenen in de fabriek kennelijk iets fout gegaan is.

Wanneer bijvoorbeeld kort nadat u uw dansschoenen bent gaan gebruiken bandjes die in de schoenzolen vastgemaakt zijn loslaten, ontvangt u van ons een nieuw paar dansschoenen.

De dansschoen voor jou biedt uitgebreide garantie op dansschoenen  voor fabrieksschade aan dansschoenen. Daarbij is het uitgangspunt dat die schade vergoed wordt, die door de respectievelijke leverancier of fabrikant vergoed wordt. Van geval tot geval zullen wij vervolgens met u overleggen wat we kunnen afspreken om de betreffende schade passend op te lossen.

Wanneer u denkt dat er sprake is van fabrieksschade, neemt u dan meteen contact met ons op.  Binnen een maand bieden wij u sowieso garantie op uw artikelen, en daarnaast bieden onze leveranciers hun eigen garantie. Wanneer uw product binnen de garantie valt, zullen wij samen met u en onze leveranciers zoeken naar een passende oplossing. Het kan zijn dat uw product gratis wordt gerepareerd, of dat u een vervangend product van ons ontvangt. Ook is het mogelijk dat u een tegoedbon krijgt om een vervangend artikel uit te kiezen.

 

Defect bij ontvangst

Indien uw product direct na ontvangst niet goed functioneert, neem dan contact op met onze klantenservice. Als onze leverancier het defect kan bevestigen, ontvangt u altijd een nieuw exemplaar of een tegoedbon.

 

Wat te doen ingeval van fabrieksschade?

Wilt u gebruik maken van uw garantie? Dan vragen wij u het volgende te doen. Zo kunnen wij het retourneren zo soepel mogelijk afhandelen.


1. Meld bij onze klantenservice dat er sprake is van een defect artikel en beschrijf zo duidelijk en specifiek mogelijk wat er aan de hand is met het artikel. Noem hierbij ook uw bestelnummer. Stuur ons zo mogelijk een foto van de schade aan uw dansschoen.


2. U ontvangt via de e-mail een bevestiging van uw verzoek en eventueel verdere informatie.


3. Na overleg met de leverancier ontvangt u via de e-mail instructies voor de terugzending van het artikel.


4. Na ontvangst van uw zending stuurt de dansschoen voor jou een ontvangstbevestiging via e-mail en wordt uw product retour gestuurd naar de leverancier.


5. Zij onderzoeken uw klacht en stellen zo snel mogelijk een oplossing voor.


6. Wij bespreken met u vervolgens de mogelijkheden.

 

Kosten retourzending

De kosten voor het opsturen van een artikel zijn voor uw rekening. Als wij een verkeerd product hebben opgestuurd, vergoeden wij de verzendkosten. Dit kan overlegd worden per e-mail. De dansschoen voor jou draagt de kosten van de verzending van het gerepareerde of vervangende product.